Obsah publikace uvádí čtenáře do problematiky proměn odborného vzdělávání, závěrů šetření k otázkám sociálního klimatu třídy na středních oborných školách, přípravě a realizaci didaktických her, modernímu fenoménu inkluze a jeho odborným diskusím na úrovni prakticky pedagogické a akademické. Následná část publikace se zaměřuje na chování aktivní části populace v prostředí trhu a jeho následným proměnám v době mimořádných opatření a teoretickou analýzu pracovního práva v období digitalizace a proměn ve veřejné správě současnosti. V publikaci jsou cenné závěry výzkumných šetření, které mnohdy slouží jako komparační materiál pro teoretickou úroveň zkoumaného problému. Na základě uvedeného je důležitým přínosem publikace nejen interdisciplinární charakter, ale i různost pohledů na jednotlivá témata, která tímto nabízejí širokou škálu řešení a jejich možnost aplikace do praktické úrovně, jenž se promítá do konkrétní podoby vyučování a rozšíření odborných kompetencí pedagoga